اخبار

توانمند سازی سالمندان و مراقبین آنها در دوران کووید19

توانمند سازی سالمندان و مراقبین آنها در دوران کووید19
دوره توانمند سازی سالمندان و مراقبین آنها در دوران کووید19به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ‌وارشاد اسلامی استان مرکزی، حسین محمودی فررییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ساوه از برگزاری کارگاه آموزشی «توانمند سازی سالمندان و مراقبین آنها در دوران کوید19» خبر داد و بیان داشت : این کارگاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در روز دوشنبه مورخ 27/11/99 ساعت 21 در محل سالن شهیدآوینی به صورت مجازی برگزار گردید.
   در این کارگاه،دکتر امیرمحمد شایسته پور با هدف توانمند سازی سالمندان و مراقبین آنها که بتوانند به آسانی خدمت نمایند بیان داشت: سالمندان با توجه به شرایط سنی و داشتن بیماری های زمینه ای مثل دیابت،فشار خون،بیماری های قلبی و ریوی،آسم،سکته های مغزی و کلیوی مزمن نسبت به سایر مردم در معرض خطر بیشتری هستند که بایستی به خوبی رسیدگی شود.
  ایشان گفت: با توجه به گذشت زمان علم ناقص می شود و علائم بیماری نیز فرق می کند داروهای درمان نیز متفاوت درنظر گرفته می شود و برای هربیماری داروی مجزایی نسبت به تشخیص پزشک تجویز می شود.همشهریان عزیز هرموقع کوچکترین علائم را مشاهده نمودند به پزشک مراجعه نمایند چرا که درمان هفته اول تأثیر زیادی در درمان هفته دوم دارد کسانی که هفته دوم مراجعه می نمایند آسیب بیشتری می بینند بخاطر این که بدن آنها از ایمنی کمتری برخوردار است.
 ایشان افزودند: سازمان بهداشت جهانی تا کنون برسه نکته تأکید فراوان دارد؛ استفاده از ماسک- حفظ فاصله اجتماعی دو متری- شستن دستها 
کسانی که نکات فوق را رعایت می نمایند از آسیب در امان هستند و در حال حاضر مواد ضدعفونی و ماسک هم به وفور در دسترس همشهریان عزیز می باشد.
  ایشان در ادامه به استفاده از ویتامینها پرداختند و گفتند:  ویتامینA  ؛ سیستم ایمنی بدن را افزایش داده در هویج و کدو حلوایی بسیار یافت می شود و ویتامینD ؛ در ماهی- زرده تخم مرغ- جگر و ... ویتامین E ؛ آنتی اکسیدان دارد و در روغن مایع موجود است و ویتامین D ؛ به عنوان میان وعده در گردو  و بادام و ویتامین B12  در گوشت قرمز- ماهی و مصرف آهن در سبزیجات و زینک یا روی در غلات سبوس دار و ماهی.
   دکتر شایسته پور در پایان استفاده از سوپ- مایعات 5/3 لیتر در روز- ورزش منظم- خواب منظم-گندزدایی- ضدعفونی- آب کشیدن سبزیجات و میوجات و 30 ثانیه گرم نمودن نان ها تأکید نمودند.
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ۱۴:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید